Regulace ICO – další útok proti kryptoměnám?

Řekněme si to na rovinu, kryptoměny dobývají svět. Trh s digitální měnou neustále roste stejně jako zájem investorů. Jak už to ve světě financí chodí, když se peníze začínají hromadit na jednom místě, jinde zase mizí. Vznikají zde spekulace, že svět kryptoměn je pod útokem. Nedávno společnost Facebook zakázala reklamy na všechny krpytoměny a dnes se dozvídáme, že dojde k regulaci systému ICO.

 

 

Zákaz reklam na Facebooku

Nedávno jsme se mohli setkat s informací, že společnost Facebook potvrdila zákaz na všechny reklamy, zabývající se obchodem s kryptoměnou. Společnost Facebook se hájila tím, že jí jde o blaho svých uživatelů, kteří díky reklamám na falešné či podvodné finanční služby mohou přijít k finanční újmě. Celá situace nám zní trošku podezřele, jelikož falešných a podvodných reklam je spoustu, na cokoliv možné. Cena Bitcoinu a jiných kryptoměn, po této zprávě minulou středu výrazně klesla, ale zase se dostává zpátky nahoru.

Více o tomto zákazu a jeho následcích si můžete přečíst tady.

 

Proč by měl být systém ICO regulován?

ICO je zkratka pro Initial coin offering, v překladu prvo-nabídka mincí. Systém ICO je spojován se zrodem snad všech kryptoměn, právě díky tomu, že v tomto systému se projekty nabízí k veřejnému prodeji ještě dříve, než dojde k nabídkám na burze. Důvod je jednoduchý – zde se hledají první investoři pro získání počátečního kapitálu nových projektů. Projekty jako Ethereum zde začínaly také.

Systém ICO poskytuje novým vývojářům možnost získání potřebného kapitálů, který je potřebný pro budoucí růst celého projektu. Dnes již existují investoři, kteří tyto projekty cíleně vyhledávají, jelikož nově vznikající projekty můžou být v budoucnu velice úspěšné, a tak zde existuje šance vysokého zisku při malé investici. Tento typ investic je vysoce spekulativní, a proto ho volí spíše zkušení a znalí investoři.

ICO by měl být dle všeho regulován zejména kvůli povaze některých projektů, které mají velice blízko k označení jako akciové společnosti. Pro získání prvotního kapitálu akciových společností již existuje velice podobný trh, který je ovšem regulovaný, kvůli možným podvodným praktikám.

Ve Francii se již zabývají tímto tématem a plánují případné regulace přenést i do systému ICO, který je momentálně postrádá. Dané regulace se podobně jako u Facebooku dotknou i způsobu propagace. Přední marketingové společnosti už navrhují změny marketingových strategií.

 

Zdroj: Coindesk

 

Nové příspěvky

Zanechat komentář